Wednesday, September 02, 2009

i am not a drinker

and i do not consume alco. Saya baru saja membuat seorang colleague merajuk sebab I actually bailed out on him as he wanted to have drinks with me and another friend (apparently kawan I yang sorang tu pun cancel la pulak). Thing is :

1 - rugi je i pergi minum with them because i only drink juice (not so much into soda nowadays sebab dah biasa tak minum dah) and ice blended perisa buah buahan. nak mintak hot choc or iced choc macam mengarutla pulak kat bar/ pub macam tu kan. And normally I don't enjoy drinking fruit juice sangat. Alang alang minum fresh orange baik I beli je yang in those boxes and minum kat rumah kan..

2 - puasa puasa ni i am super tired after buka.. susahla nak buat orang faham. Bukan nak menolak invitation or not that I am anti-social, tapi penat la wei puasa berejam pastu nak membuka mata melayan borak kosong sambil minum minum. tapi they all tak faham.. takpela, I am an anti-social for the time being. that's fine with me.

3 - bukan nak berkira pasal duit, but instead of me spending on minum air juice yang berpuluh ringgit and overpriced tu, baikla i save my ka-ching for my commitments back home. I have things to pay/ save for and most of them here tak ada.. jadi tak boleh la kata I terlalu jimat.. i just have more commitments.. kereta, rumah, study loan. not showing off but these are the things that I have to prioritise berbanding nak keluar pegi minum minum. If ada teh tarik ke, you all nak pegi minum starbucks ke, tu I tak kisah la, because me likey those things.

I am not super pious, tapi lebih elok mengelak dari terjebak. Betul tak kawan-kawan semua?

Say AYE!!!

4 comments:

nuhaafnan said...

aye. u ckp je la it's a holy month for u, sure dia pahamnya lah

The Star Gazer said...

AYE AYE!! Takyah kat sana, kat sini pun still ada orang tak paham.. it's a universal thing. Kuatkan hati... :)

diana zainal said...

i think i have made an impression that saya ini anti-social. seriously if it was having coffee, i would jump at it!

yune said...

Betul my dear Kawan....i agree totally....